خراش و فرورفتگی در وسایل چوبی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، ظاهر وسایتان را کهنه و قدیمی نشان دهد. اما راه حلی وجود دارد که شما می توانید به راحتی از شر این خراش ها خلاص شوید و وسایل چوبی را شبیه روز اول کنید.

از بین بردن خراش

• با ساخت محلول پاک کننده شروع کنید. ابتدا باید اطراف خراش را تمیز کنید. برای این کار به یک سطل آب، یک لیتر آب گرم و یک سطل نیاز دارید. مواد را خوب مخلوط کنید.

• از یک پارچه بدون لکه استفاده کنید. پس از آماده شدن محلول (طبق دستورالعمل قبلی)، پارچه را در پارچه فرو کنید و تا حد امکان آب را فشار دهید. فایل چوبی شما باید مرطوب باشد اما خیس نباشد . در زمان خرید میز چوبی دست ساز از خریدار درباره نحوه تمیز کردن و نگهداری از ان را بپرسید.

• شروع به تمیز کردن کنید. پارچه آغشته به محلول را روی چوب بمالید تا روغن، گریس یا رنگ میز قدیمی از قسمت حکاکی شده پاک شود.

• صبر کنید تا چوب خشک شود.پس از تمیز کردن سطح، بلافاصله شروع به تعمیر و از بین بردن خراش های روی چوب نکنید. آب اضافی را از چوب جدا کنید و اجازه دهید چوب برای چند دقیقه کاملا خشک شود.

میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چوبی

از بین بردن خراش با چای

• در این مرحله می توانید از چای سیاه استفاده کنید. چای سبز جایگزین چای سیاه نیست.

• خراش ها را با چای سیاه از بین ببرید. روی چای کیسه ای آب جوش بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. هرچه رنگ چوب تیره‌تر باشد، چای کیسه‌ای را باید مدت بیشتری در آب جوش نگه داشت تا رنگ تیره‌تری پیدا کند.

• چای را روی خراش ها بمالید. پنبه را به چای آغشته کنید و روی خط و زخم درخت بمالید. اگر چای روی زمین ریخت، فوراً آن را تمیز کنید تا بقیه چوب ها آلوده نشوند. اگز قصد خرید یک میز با کیفیت را دارید، خرید میز چوبی روستیک را به شما توصیه می کنیم.

روغن کاری

می توانید با استفاده از روغن و پوکه (که به صورت پودر در فروشگاه های رنگ و سخت افزار یافت می شود) لکه ها را از روی میز چوبی خود پاک کنید. خمیر را با خط شستشو روی چوب قرار دهید و با حوله پاک کنید و خشک کنید. شمعدان

گاهی اوقات می توانید به جای از بین بردن خراش ها، آنها را بپوشانید.از مدادهای رنگی همرنگ چوب میز استفاده کنید و روی خراش ها رنگ کنید. سپس محل رنگ شده را با انگشتان خود بمالید تا رنگ آن شیرین شود و روی زخم را بپوشانید.

روش دیگر برای پوشاندن خط و خش استفاده از رنگ روغن است. رنگی را انتخاب کنید که تیره تر از رنگ چوب میز باشد. این روش روی میز پلی اورتان جواب نمی دهد.

رنگ کردن برای از بین بردن لکه از روی چوب

روش دیگر برای از بین بردن خط و خش روی چوب، رنگ آمیزی آن با آب رنگ و قلم مو است. وقتی فایل با رنگ پوشانده شد، روغن بزنید. استفاده از مداد رنگی و آبرنگ یک راه عالی برای از بین بردن خراش روی چوب سفید است.

راه حل دیگر برای از بین بردن پوست این است که جای زخم را با یک نشانگر قهوه ای (یا سفید) که با رنگ چوب مطابقت دارد رنگ کنید. وقتی رنگ خشک شد، با موم یا روغن بپوشانید.

میز جلو مبلی
میز جلو مبلی

   قهوه فوری

برای از بین بردن خط و خش روی میزهای چوبی می توانید از قهوه استفاده کنید. اگر چوب میز شما دارای لکه های تیره و روشن است، از قهوه فوری برای پوشاندن آسیب استفاده کنید. برای این کار از قهوه و شیر خمیر درست کنید و روی خراش ها بمالید.

 روغن نارگیل

روغن زیتون برای این کار ضروری است. روغن نارگیل را روی کف چوبی بمالید تا لکه های چوب از بین برود. همچنین می توانید از پارچه آغشته به روغن گردو برای پاک کردن لکه چوب استفاده کنید.

  وازلین

کمی وازلین روی خراش بمالید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. این باعث افزایش سطح درخت و پوشاندن زخم می شود. سپس روی چوب را با حوله بپوشانید و روغن اضافه کنید.

مزایای استفاده از وسایل چوبی در خانه

چوب به عنوان یک متریال طبیعی می تواند پس از استفاده به عنوان سازه های مختلف، حس گرمی و ارگانیک را با سایر مصالح در خانه ایجاد کند. ابزار چوبی از قدیم الایام نقش مهمی در زندگی مردم داشته است. با توجه به پیشرفت های زیادی که در سال های اخیر در صنعت چوب رخ داده است، این محصول هر روز در حال افزایش است. فواید استفاده از چوب برای زندگی انسان بسیار گسترده و متعدد است به طوری که از جنبه های مختلف قابل مشاهده است. اگر قصد خرید میز جلو مبلی را دارید، خرید میز جلو مبلی چوبی را پیشنهاد می کنیم.

 کاهش مواد غیر طبیعی در دکوراسیون داخلی

امروزه مواد مصنوعی یا غیرطبیعی و ترکیبی از مصنوعی و طبیعی تعداد زیادی از مصالح را تشکیل می دهند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.این مواد مصنوعی ممکن است در اثر فرآوری شیمیایی به دلایل مختلفی مانند مجاورت مواد دیگر یا شرایط خاص و یا انتشار مواد مضر و سمی در هوا که برای سلامتی انسان مناسب نیستند، خواص خود را تغییر دهند. مانند قاب ساخته شده از پلاستیک فشرده. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از وسایل چوبی به عنوان دکوراسیون به جای مصالح مصنوعی، جلوگیری از ورود مواد مصنوعی و اغلب خطرناک و سمی به چرخه زندگی انسان است.

استحکام و مقاومت اجسام چوبی

مصالح و سازه های ساخته شده از چوب در صورت استفاده در محیط داخلی بدون شک دارای مقاومت و طول عمر خواهند بود. استفاده از چوب برای دکوراسیون داخلی انتخاب خوب و مناسبی است، فرقی نمی کند از چوب های ضخیم مانند بلوط استرالیایی، چوب سیاه و ارس استفاده کنید یا از چوب های نرم مانند کاج، صنوبر و …. چوب آنها را بادوام تر می کند و هر کسی که بخواهد آنها را جایگزین کند می تواند وسایل قدیمی را بفروشد و چوب را جایگزین کند. همچنین در صورت تمایل به نگهداری از اجسام چوبی با استفاده از انواع خاصی از واکس ها، پولیش ها و روغن ها می توان مشکلاتی مانند خط و خش روی سازه های چوبی را برطرف کرد.

 ایجاد محیط مناسب و احساس طراوت و گرما یکی از مزیت های خوب و منحصر به فرد استفاده از سازه های چوبی برای دکوراسیون داخلی است. سازه های چوبی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی در صورتی که زیبا باشند و نصب صحیح در فضای داخلی برای آن ها در نظر گرفته شود چه رنگ تیره و چه روشن می توانند زیبایی و گرما را به فضا بیاورند. در داخل هدیه دهید استفاده از چوب به دلیل رنگ های جذاب و نقوش ساختاری می تواند بهترین گزینه برای انتقال روح طبیعت به فضای داخلی و نشیمن باشد. همچنین انواع چوب ها این خاصیت را دارند که گرما و زیبایی وصف ناپذیری را به محیط داخلی ببخشند.

میز ناهار خوری روستیک
میز ناهار خوری روستیک

نگهداری و مراقبت از وسایل چوبی

در صورتی که از چوب به درستی مراقبت و نگهداری شود، می تواند به حالت یکپارچگی و دوام برسد که می تواند بهترین گزینه برای حفظ محیط داخلی خانه باشد. چوب تنها منبع تجدیدپذیر پایدار است.  خرید میز جلو مبلی چوبی بهترین انتخاب در هنگام خرید می باشد. در تمام این تفاسیر خاطرنشان می شود که اگرچه چوب یک منبع طبیعی تجدیدپذیر است، اما اگر مصرف آن زیاد باشد، به دلیل رشد آن، ممکن است انسان با کمبود چوب مواجه شود.

چوب دارای تنوع رنگ و ویژگی های خاص است، به این معنی که تفاوت هایی در رنگ دانه، ساختار، سطح و برش درخت وجود دارد. علاوه بر ساختار چوب، انواع مختلفی از ساخت سازه های چوبی بر اساس سلیقه سازنده و یا مشتری در متریال های مختلف وجود دارد. به زبان ساده می توان گفت که اگرچه چوب یکسان است، اما چوب ویژگی های متفاوتی دارد باعث تفاوت های زیادی در ساختارهای مختلف می شود. سلیقه طراح، نقشه سیستم و سازنده را باید کامل و موثر در پخش نوع چوب کارایی اشیاء چوبی دانست.

چوب یک مواد طبیعی

یکی دیگر از مزایای چوب کارایی آن در تولیدات مختلف است. چوب یکی از مواد طبیعی است که نقش مهمی در زندگی انسان دارد. برخلاف سایر مواد، چوب تقریباً در همه جا ظاهری زیبا و مجلل دارد. چوب را می توان در در بسیاری از موارد استفاده کرد و این اشیاء چوبی می توانند در هر جایی که قرار بگیرند، چه در یک مکان ساده و چه در یک مکان مجلل، تغییر کرده و مکانی را به خود جذب کنند. خرید میز چوبی روستیک را از دست ندهید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *